onsdag, februar 25, 2009

Sirkel økt på Verket!

Idag var det duket for sirkel økt med Øyvind og Pablo, jeg fant raskt ut at å bare bytte ut fottak for å gå sirklene til gutta var kanskje litt i overkant, så da fikk jeg en egen liten sirkel. Den var god å tung den også, ant litt for tung da jeg ikke fikk fullført den. Etterpå gikk jeg noen problemer og avlsutta med 100situps og 60 og 50 X med push ups.

Nå er jeg så stiv og sur i korsryggen at jeg faller ut hele tida, det hadde vært digg med noe smertestillende som gikk spesifikt der du ville.. Føler det som en bragd hvis 5C blir gått i Bleau og 4 uker..

¡ah! Mitt deilige nye (brukte) kamera -> Canon EOS 40D!! Gleder meg til å bruke deg i Bleau!

32 kommentarer:

Jokkesen sa...

"hadde vært digg med noe smertestillende som gikk spesifikt der du ville"

Ibux krem!

Anonym sa...

Hadde vært digg med bare *noen* korrekt delte ord, også... Men for all del, ikke misforstå, artig blogg, og veldig spent på om 7c-målet nås... Ville gi lys og håp til horder av gamliser!

Unknown sa...

60 pushups!? Går det an?

Anonym sa...

Jeg har alltid vært plaget med stramme sener bak lårene. Selv om jeg prøver å strekke ut og sånt har jeg aldri klart å bli myk nok til å rekke ned til føttene uten å bøye beina. (klarer ikke å bøye meg framover dersom jeg sitter på gulvet med utstrakte bein) Har forsøkt med poweryoga og en del forskjellige utstrekningsteknikker, men jeg tror ikke at det hjelper nok. Har også vondt i korsryggen, og jeg tror at de stramme senene øker belastningen, noe legen min var enig i. Beina blir fort stive dersom jeg går eller løper (har sluttet å løpe pga ryggproblemene)men det hjelper litt å strekke ut. Dersom jeg strekker for mye ut blir de derimot i en periode enne stivere. Jeg har jevnt over stivere knehaser dersom jeg har vondt i ryggen, jeg tror de to problemene forsterker hverandre.

Finnes det noen andre ting enn utstrekning man kan gjøre for å løse problemet? (piller, opperasjon eller noe annet.) Kan det hende at jeg har en innfeksjon eller noe annet som gjør at beina forblir stive? Når bør man strekke ut?

Anonym sa...

!AH!Mine deilige små grønne venner.Gleder meg til å bruke dere i Font.
http://news.free-radio.de/media/2%5B1%5D.1.2007Marihuana.jpg

Anonym sa...

Bård...
Finnes ikke snarveier for å bli myk!
Det er forskjell på tøying og stretching...hvis du blir litt stivere en periode etter du har tøyd, har du tatt i for mye (stretching). Det du må gjøre er å tøye ut. Sett deg en halvtime foran TV'en og strekk ut annenhvert bein i 5 min av gangen. Ikke så det gjør vondt, bare litt ubehagelig. Gjør det regelmessig så blir du myk!
Enkelt og greit!

Hvis ikke det hjelper...spør Joanna på verket...for hun er helt sykt myk!

Anonym sa...

Hei
Jeg plages så veldig med korsryggen for tiden. Det føles som om den er veldig stiv, og jeg klarer ikke sitte rett i ryggen hvis jeg sitter mot veggen, med utstrakte føtter. Kjenner det også når jeg bøyer meg. En natt drømte jeg til og med at jeg ble slått ned, og fikk utrolige smerter i korsryggen. Smerten kom plutselig en dag, og har hatt det i noen uker nå. Hva skyldes dette, og hva skal jeg gjøre?

~ Vegard ~ sa...

Ja det hadde vært fint for oss "gamliser" med en ikke så altfor atletisk kropp :) Får bare håpe at dette ikke er et livslangt prosjekt og at det kanskje en gang kan nåes.

Jokkesen:
Hvorfor behandle hèlé kroppen ?

Bård:
Jeg opererte i '97, det hjalp mot prolapsene jeg hadde, men etter det har jeg vært kontinuerlig stiv og vond i korsrygg. Ryggen min er litt for rett og litt for lang, så belastningen ligger rett oppå rumpa. Jeg sitter ofte slik Kp sier, foran TV'n å strekker ut lange strekker'n og rumpa. Men tenk så digg det hadde vært med et middle som blokkerte smerten der du ville, seff veldig dumt om du da har en belastningsskade å fortsetter å kjøre på.. Men for mitt bruk hadde det vært fett!

Ja Joana er helt sykt myk (og sterk).

Nå kan lommelegen legge ned snart ;)

J:
Grattis med dine grønne små venner, blir nok masse fin buldring på den turen. he he

~ Vegard ~ sa...

60 pushups går fint :) Blir seff sur i puppa av det, men det er jo meninga.

Anonym sa...

Det jokken mente var nok at FLYTENDE ibux nettopp går spesifikt der man vil fordi man smører det aktuelle området og det aktuelle området kun. Funker kanonbra mot scenebetennelse og annet rask...

~ Vegard ~ sa...

jepp, men jeg kommer liksom ikke til rundt ryggsøyla :) Hvis jeg kunne pincha søyla og smurt godt med Ibux kunne det kanskje funka.

KP sa...

pinche søyla? wtf?
Det høres jævlig vondt ut :-o

~ Vegard ~ sa...

det hadde vært sykt vondt tror jeg!! hehe

Anonym sa...

Hva med å krimpe øret?

~ Vegard ~ sa...

En god og oppnålig crimp!

Anonym sa...

Hmm... Lite oppdateringer her... Fortsatt stuck i en sirkel på Verket??

Jokkesen sa...

Skjer'a? Slutta å trene ell??

Jokkesen sa...

Dæven, det er flere her inne
:-D

Anonym sa...

Klart det er flere her! Mange gamliser følger spent med på utfallet av dette prosjektet. Mye står på spill: Skal vi gidde å anstrenge oss litt mer, eller er det bare å gi opp og synke ned foran tv'en?! :-)

Jokkesen sa...

Shit-ass! Vettafaen jeg. Selv er jeg på 14 dagers pause etter at jeg leste at Magnus skulle ha det. Der ligger løsningen, tenkte jeg. Halvannen uke har gått, og jeg må si det, at dette kan fort bli vane. Vanvittig mange bra filmer som ligger ute på Piratebay og venter på å bli sett. Men, jeg blir jævlig sliten i rygg og nakke av å ligge hele helga kontinuerlig i forsterstilling i sofa'n, med fjernkontrollen som tryllestav, og jeg tenker derfor at dette må vel være bra trening? Blir ikke støl i en muskel som ikke brukes vel? Kanskje sofa is the new ball. Men egentlig heter det vel "ER gått", ikke "HAR gått"?? Kanskje ikke riktig sted for sånne betraktninger, men dog... Rekker fortsatt polet, ser jeg.

Anonym sa...

hvilket problem har du MEST lyst til å gå i Font nå, Vegard, som er innen rekkevidde?

GS

Anonym sa...

Savner updates!!!!

Lasse

Anonym sa...

Interessante vinklinger, Jokkesen. Å glane på nedlastede filmer funnet på piratebay er helt klart god trening. Men husk, man blir god på det man trener på! Så for å gå 7C i Font er trolig ikke tv-titting optimalt. Det er nettopp her Vegard kommer inn. Vil sirkler på KV og slikt være nok til å gå 7C?

Men apropos polet, det er nok langt mer matnyttig (hehe, for en pun, I kill myself!) - har hørt at det finnes sterke spanjakker og franskmenn som tyller i seg snadderdråper en masse så og si!

~ Vegard ~ sa...

Har hatt noen dager av jeg også, vært en liten tur til Zürich, ikke for buldring men for jobbing.. Har vært så slapp og sliten i det siste så jeg tenkte at det var fett med litt pause.

Akkurat nå har jeg bare lyst til å buldre på stein, uansett hva, er litt neddi vinterdvale land.. Men det skal bli godt med en kjapp uke før påske slik at motivasjoene for høstens 2mnd'ers himmelske opphold skal bli bra!

Jeg føler ett visst press siden jeg har ALLE gamliser på skuldrene, men så lenge alle gamlisene har god tid (ikke de altfor gamle) så kan vi kanskje komme oss nærmere målet.

Dere er i samme league Jokk, så hvil på!

Blir trening og oppdates tomorrow!
Ciao!

Jokkesen sa...

Anonym:

Jeg er ikke helt enig med deg i at tv-titting ikke er optimal trening for 7C. På 7C'er som er veldig tekniske, f.eks Michel Ange, så vil for mye muskelkraft og for god form faktisk kunne ØDELEGGE for bestigningen. Det blir litt sånn "skyte spurv med kanoner"-problematikk. Jeg har selv, ved flere anledninger, opplevd å være i FOR god form for denne bulderen. Jeg har på dager hvor jeg har prøvd denne bulderen følt meg skikkelig lett og sterk og fin, men bestigning har allievel latt vente på seg. Den mest nærliggende konklusjonen er dermed at jeg har vært for sterk, men for lite teknisk, noe litt tid på sofa'n enkelt ville ha rettet på - man får jo et veldig smooth og rolig bevegelsesmønster etter et par uker med fosterstilling og romantiske komedier.

Så, for buldere av hovedsaklig teknisk karakter: Sofa is the new campus.

Anonym sa...

Vegard, skal du på konkurransen på verket lørdag, og isåfall har du et mål annet enn å ha det gøy? (F.eks. fire gule og en rød)

Buldredyret

Anonym sa...

har sofaen gjort deg soft jokken? du skriver liksom så soft! liksom

Anonym sa...

Hmm... Ser det er flere anonyme her, så jeg får begynne å signere...

Interessant betraktning det der Jokkesen, at du har vært i *for* god form for den buldern. Tipper det er mitt problem mesteparten av tiden, også. Altså, at jeg nesten kontinuerlig er i for god form. (Dette minner litt om andre gode forklaringer jeg har støtt på også, av typen "hadde gått om det ikke var fuktig", "jeg hadde jo gjort cruxet", osv.) Tror jammen jeg skal forsøke din nye treningsfilosofi.

Sofa is the new campus!

Jokkesen sa...

Helt klart! Har ikke telling på hvor mange buldere og ruter som garantert hadde gått om det ikke hadde blitt for fuktig kvelden i forveien. Jeg oppdaget til min store overraskelse i går at Gattinara har gjennomgått årgangsskifte på polet. 2003-årgangen er det som gjelder nå, lissom, og den har fått intet mindre enn 91 poeng i Wine Spectator. På topp 100 lista for 2007. Smakte litt surere enn ønskelig, spørru meg, men det er kanskje sånn det skal være nå om dagen?

~ Vegard ~ sa...

Kan hende at du etter snart 14 dager i vin rus ikke helt klarer å skille smaker Jokk ;)

Jeg er sjeldent eller aldri med på de uformelle konk'ene, altfor mange folke, blir da bare gående å preike. Jeg skrur som oftest, men ikke denne gangen.

Ja det er veldig mye anonymitet her, mye hyggeligere å vise fjesa sine, ikke noe farlig i det hele tatt!

Anonym sa...

Sofa is the new campus?
Hvile?
Hvile seg i form?


Velkommen etter gutter!


mikke

Jokkesen sa...

Anonym lurer på hvorvidt sofaen har gjort meg soft. Isåfall er det stikk i strid med intensjonen. Grunntanken bak sofa-tilnærmingen er den veldokumenterte og selvinnlysnde "Similia Similibus Curentur"-tankegangen som er selve hjørnesteinen i all god homeopatisk behandling. Omskrevet til norsk betyr det at likt kurerer likt, og betyr at det å utsette en organisme for en veldig liten dose av et stoff, hvis effekt i stor dose ville vært en sykdom, X, kan kurere en sykdom, Y, hvis symptomer er like med X. Og i mitt tilfelle er det altså slapphet som skal kurere slapphet. At læren holder hva den lover er det neppe tvil om. Jeg kan nevne i fleng: Hvis du ønsker å slutte å drikke jævlig mye øl, så kan du drikke jævlig mye av noe som ligner - vin. Da drikker du plutselig ikke så mye øl lenger. Hvis du vil trappe ned på runkinga, så kan du gjøre mye av noe som ligner - pule. Eksemplene på at "likt kurerer likt"-læren fungerer er tallrike. Slapp mot slapp ække slapp i annen. Ikke i toer'n engang.