tirsdag, februar 10, 2009

En fin tauøkt

Etter den horrible buldreøkta igår så var det deilig å ta en tauøkt med Mariann og Marius. Vi klatret ute i konkurranse veggen hele tida siden det var så sykt masse folk inne i hovedveggen. Vi sendte den sterke dama opp sånn at vi gutta kunne topptaue :) Da blir det mye mere flyt i klatringa! Skikkelig god pump trening i konkurranse veggen, digg å kjenne at man blir sliten og at fingra gir etter, men at du allikevell kommer opp til topp!! FETT!!

Bra økt :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er pr def en dårlig økt. Dere er 3 på laget. Det betyr at du hviler dobbelt så mye som du klatrer. Labert utbytte på melkesyretreninga.

All den treninga du legger ned for tiden er å betegne som 'komme seg opp av sofaen'-trening, og hjelper deg ikke til stort mer enn å tjene litt klatreforståelse.

God bedring! 7C my ass

Hilsen din sureste venn

Jokkesen sa...

Hoho!

Techno, ass... Dæven.

~ Vegard ~ sa...

Techno, hva skjer inni hodet ditt noen ganger egentlig? Ingenting tingeling!?!

God bedring til deg også, som sagt det finnes hjelp å få!

Jeg takker for den fantastiske konstruktive kritikken Pål.

Anonym sa...

Kjør på.. mest mulig fitness trening, klart man blir god til å klatre av å ligge på en ball...
har sinnsykt stor tro på treningsopplegget og trener`n..

Anonym sa...

Hvordan trener trener'n? Kjører han samme opplegg som deg?

Anonym sa...

Inni mitt hodet skjer det enormt mye. Problemet her er jo at det skjer begrenset i ditt! Belive me, jeg trente mye frem til 2000, da det så gikk opp et lys for meg. Jeg kom på at det var ikke antall klipp på klippekortet som ga gode resultater, men hva som faktisk ble gjort de gangene jeg klippet.

Ben Moon uttalte i en artikkel i Climbing i 94 at 50% av klatreutførelsen har med hodet å gjøre, resten kan du fordele på styrke og pump. Dette vil jo si at du har en 50% begrensning ift klatring. Kanskje nedjustere til "Gammel mann og 7B"?

Det typiske av deg her vil være å påpeke at 7B ikke er 50% av 7C, men jeg sier som min frøken på barneskolen 'tenk før du tuller'.

~ Vegard ~ sa...

Øyvind kjører omtrent samme løpet, men han har endel fordeler :) Han har talent og en kropp som lystrer!

Jeg har en operert rygg og 95kg å drasse på :) Sommer 09 formen er også viktig å passe på, ang fitness :)

~ Vegard ~ sa...

Pål:
Da hadde prosjektet vært gjennomført allerede og ville vel strengt tatt ikke være å betegne som prosjekt lengre!!

At jeg gidder å svare deg er helt urolig; Men du er så provoserende at jeg bare må.

Du har jo klatret i en liten evighet nå Pål, så det skulle vel bare mangle at du er så "sykt sterk" som du fremstiller deg selv som.

Lykke til 'o store "selvoppnenvnte" gud!

Anonym sa...

Jeg er vel ikke sykt sterk akkurat, men jeg vil si jeg en periode ble BEDRE. Det er jo det det drier seg om; å bli bedre!

Jeg har langt mer tro på å trene hardt 3 ganger i uka, og H-V-I-L-E dagene i mellom. Å henge ut på Verket dagen etter en hard buldreøkt er bare usmart mtp det du nettopp beskriver; operert rygg og fingerskade.

Når det gjelder traversøktene dine og tauøktene dine er disse nettopp hverken fugl eller fisk. Eller de er hverken aerob trening eller aerob kapilæråretrening (langkjøring). Traversøktene dine har for stort innslag av melkesyre. Tauøktene dine har for lite melkesyrepushing.

Jeg burde ikke ta opp slike fyiologiske beskrivelser, da jeg ikke behersker teorien godt nok, men jeg kjenner til mange opplegg som er erfart å funke. Du trenger ikke kunne programmere for å beherske en programvare.

Har jeg klatret lenger inn i evigheten enn deg?

~ Vegard ~ sa...

Sånn ja Pål, takk :) Der har jeg noe konstruktivt som jeg kan ta til etteretning!

Jepp du har klatra i en liten evighet lengre enn meg, du har jo t.o.m klatra i tights ;)

~ Vegard ~ sa...

ps. Har du blitt blaut? ;)

Anonym sa...

Satan, du lurte meg utpå!!!

Anonym sa...

ser for meg den her middagen vi skal ha i font...gleder meg til stemningen rundt bordet! skal sørge for at turtelduene sitter ved siden av hverandre.

~ Vegard ~ sa...

Denne middagen kommer til å gå inn i historiebøkene :)