tirsdag, august 19, 2008

Intervall i rush trafikken

Idag ble det sykkel intervall, som vanlig 3 x 5 min oppover Kongsveien, midt i morgen rushet. Spiller stort sett ikke så stor rolle om det er mange biler, sykler på fortauet oppover uansett. Problemet er når jeg skal snu, da kan det ta en liten stund før jeg får snudd og kjørt neddover bakken. En god forbedring idag, sykla nesten 9 stolpelengder etter Utsikten i hvert drag oppover, kult! Sendte sykkelen til Spa behandlig hos Sykkel Experten, da kan han hvile der til mandag mens vi er i Kjuge å buldrer.

Stakk en tur på Verket med hele familien på ettermiddagen for en økt, buldra lett med Kristin og Camilla, så kom Charles og jeg dro ham med på litt hangboard / finger trening. Vi kjører hangboard pyramide trening, henger X ant sekunder og hviler halvparten, altså; 5 sek heng, 2 1/2 sek hvile, 10 sek heng, 5 sek hvile, 15 sek heng, 7 1/2 sek hvile, 20 sek heng, 10 sek hvile, 15 sek heng, 7 1/2 sek hvile, 10 sek heng, 5 sek hvile, 5 sek heng. Dette gjør jeg tre ganger på så små lister / tak jeg klarer å holde i. Supert hardt!! Men sykt bra!!


Et identisk fingerbrett som jeg bruker på Verket.

Deretter ble det mage og litt korsrygg sam vanlig!!

I morra er det baby svømming igjen og rett til Kjuge!!

3 kommentarer:

æ sa...

ok - så er dette sikkert en blogg for spesielt interesserte, på tross av dette har den faktisk minst en leser som ikke har peiling på hva du snakker om og derfor hadde det vært kjekt om du kunne forklare f.eks. hva et hangbord er for denne leseren som i grunnen lurer veldig på hva som henger og hvor og om det har noe med tortur å gjøre... på forhånd takk!

~ Vegard ~ sa...

Et hangboard (bildet av det ligger på innlegget nå) er et brett som henger på en vegg med mange forskjellige tak, som er identisk / speilvendt på motsatt side.

Det er absolutt et tortur redskap!!

På forhånd værsågod :)

æ sa...

Takk! Kjempe fint at du la ut bilde av det også :)