onsdag, desember 17, 2008

Mage & korsrygg trening

Etter at jeg henta Timo fra barnehagen så dro vi begge til Verket for en kjapp økt, kjørte først mage, 2 x 4 rulle rundt og opp til V, deretter i stående posisjon sette henda i bakken ved siden av føttene uten bøyd kne og gå ut i strekk posisjon, ut og inn slik 2 x 4 ganger, 50 push-ups, 100 sit-ups, 40 side sit-ups, deretter fortsatte jeg med håndstående med 3 push-ups inntil vegg, ut i neste strak posisjon og 3 push-ups, fortsett ut i helt strak posisjon med fot nesten nederst i vegg og hender i rett posisjon over hodet og så langt ut jeg klarer å strekke meg, dette gjøres 2 ganger, fortsatte med side planke hvor du slipper hofte ned mot gulv og løfter tilbake i utgangsposisjon (2 x 5), to forskjellige øvelser hvor du står på kne og hånd i bakken som et bord og løfter motsatt hånd og fot (1 x 5), fortsatt i terapi master'n i knestående og skyver meg fram i strak "supermann" posisjon, in og ut 2 x 5 ganger, kjørte noen bekken øvelser på stor ball og avsluttet med å sitte på ballen i 5 min uten å sette ned fot. (Phuuu for en lang setning!!!!)

Så var det hjem for protein shake og middag for Timo :)

Kvelden ble også brukt til en gjennomgang av strikk øvelsene og finger sterker'n!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, hva med å slappe av litt 'a? Hvis du ikke blir bedre av all denne treninga bør du ta deg en tur til idrettspsykolog.

Anonym sa...

Mikke og projectgirapååklatre:

Jeg klatrer jævlig mye.
Krimp,slopere,pincher you fuckin` name it.

Anonym sa...

I was so psyched when I fianally climbed this new amazing line.
The secret behind it all:Try climbing it.Climb,climb,climb.
No Terapimaster newschool-twintip-exercices on me man..

~ Vegard ~ sa...

Kjenner du noen gode idrettspsykologer? :)

Hi Chris, long time no see! have you done the problem I showed you the beta on yet? I know it can be damn hard for you, but you need to train and the you become stronger!

Yo Mikke mann! Buldre ikveld? Ståle blir også med! Har du fått deg blogg?
http://mikke-projectgirapaaklatre.blogspot.com/

Anonym sa...

"kjørte noen bekken øvelser på stor ball og avsluttet med å sitte på ballen i 5 min uten å sette ned fot" ??? han coachen din driver jo bare å villeder deg, det er jo barseløvelser!

Anonym sa...

Tror 2009 blir året Vegard! Vær sterk i troen + stick to the program. Tror core-treninga er supergull så lenge du får tid til å klatre nok i tillegg.....

Anonym sa...

Ikke hør på kjipingene!

Anonym sa...

Tror nok du bør bytte ut trener`n..

~ Vegard ~ sa...

Jepp 2009 er året, det er jo bare å bytte ut året hver gang det ikke går ;) Men hvem skulle vært den nye trener'n? Noen tips? Tror jeg holder meg til trener'n, så framt det ikke er helt revelotionary forslag du har da!

Anonym sa...

sitte på ball=god til å sitte på ball

~ Vegard ~ sa...

kult å sitte på ball da :)

Anonym sa...

Prøv Willy Railo - the best there is!