mandag, desember 22, 2008

"Campus" økt på snille slopere

Startet med oppvarming på lette buldre, etterhvert så dro jo seff trener'n på med noen harde saker.. Som ikke lengre var oppvarming for min del. Men jeg lagde noen egne, litt sånn at jeg skulle få varmen inn i fingra. Etterpå gikk vi ned på M-2 for litt forskjellige øvelser, opp og ned på slopere, "one arms" med hjelp av den andre armen :), noen flere øvelser med henging på slopere. Det gikk faktisk ganske så bra med finger'n min, kjente lite til ingenting når jeg hang. Jeg må jo seff være flink til å ikke henge eller dra for mye på ringfinger'n.

Hjemme ble det 100 situps, 50 armhevinger og en strikk runde.

10 kommentarer:

Anonym sa...

jeg har blitt veldig inspirert av alle disse bloggene til å trene mer for tiden. I går kjørte jeg på med campus med 100 kilo hengende i selen 1-4-7, deretter intervalltrening på ro-maskina 10x15 minutter, så var det tid for en youghurt flapjack før jeg tok på selen og prøvde å onsighte så mange ruter jeg bare klarte på 140 minutter. Så begynte selve treningsøkten. Stakk ned på mattene under tjelmelandveggen, der prøvde jeg å improvisere noen nye øvelser etter inspirasjon fra din forrige økt der, ble mye bra, håndstående rulle og diverse, veldig fornøyd med det. Så kjørte jeg på 130 minutter hvile før jeg buldra grønt og svart i 15x40 minutter. Så litt hard hviling før jeg stakk opp i 2 etasjen og kjørte magestrekkøvelser og poweryoga, deretter 45 minutter fotballutøyning med lår og baksiden av leggen. alt ialt en veldig bra økt, avslutta med 4 protienshake og 13 proteinsjokolader.også bar det hjem for litt mageøvelser på ergometermaskina.

~ Vegard ~ sa...

Hei du Kalle!
Det hørtes ut som en helt grei og fin kose økt. Men jeg så at du hadde litt problemer med håndstående rulle, hvis du sitter en 3-4t på ball hver dag vil muligens overrotasjone i hoftene dine bli litt mere normal. Jeg henger meg gjerne på neste økt!

Anonym sa...

fett at du blir med, det kan hende jeg stiller. Men du er jo selve mentoren så vi får se, jeg liker å holde en lav profil fordi jeg ikke har helt dreisen på disse øvelsene ennå, ikke så god på hviling ennå heller, men hadde vært utrolig gøy for meg og tatt en økt, bevare meg vel! Jeg tar med en notatblokk så jeg for skrevet ned hvordan man starter en blogg også, tenkte starte litt sånn forsiktig med en klatreblogg, hvis jeg får gode tilbakemeldinger så blir det å prøve seg med en øvelsesblogg og så kanskje en hvileblogg men det er jo selvfølgelig bare en drøm,er en ydmyk type så jeg skjønner at hvileblogg kommer etter år med hvileerfaring. hmmm ja jeg tror sannelig jeg tar en økt, er på verket fra kl.16.30 i dag. men kan tenke meg å trene lett på tau, gjerne topptau. må jo ta det litt med ro etter all hviling i det siste, har prøvd det nye systemet til en som heter lamborghini eller noe, det tok på skikkelig.ok, jeg får dykke ned i jobben igjen, har mye å gjøre om dagen nå etter finanskrisa.

~ Vegard ~ sa...

Ikke ta på deg hele skylda for Finans krisa da!

Hils Lamborghini!!

Anonym sa...

ja det skal jeg gjøre, neida her er det ikke krise, penga renner inn,hos oss er det krise når det ikke er finanskrise, god jul til dere!

~ Vegard ~ sa...

skjønner, du er i inkasso bransjen !

Lykke til!

Anonym sa...

det stemmer nesten vettu, min jobb er ihvertfall å hale inn penger, men akkurat NÅ er jeg ferdig på jobb, så schjallabais, god jul i stua!

~ Vegard ~ sa...

Ikke ta knea til folk i Jula da! God jul Karl!

Anonym sa...

Hei!

Vil si at det er fascinerende å lese bloggen din.
Du har viljen,men gjør du det riktige?

Feks 70% frokost.
Hvile.
Periodisering.

Se gjerne i Krimp nr 9 hvor jeg forteller mer inngående om mine synspunkter.

Forøvrig kan jeg sterkt anbefale denne bloggen :
http://mikke-projectgirapaaklatre.blogspot.com

Har sett han buldre og han gjør mye riktig,uten tvil.
Vet han er flink til å legge inn hviler,noe jeg og mener er sterkt undervurdert i buldre verdenen vår.

God jul og lykke til videre!

~ Vegard ~ sa...

Takk mr!
Helt enig, Mikke er en GURU når det gjelder hvile! Han har en hvilepuls på under 12!

I will check it out, hmmmmm.. Tror faktisk det ligger noen Krimp blader på Verket faktisk ;)

God Jul til deg Endre!!