mandag, september 01, 2008

Buldre økt meg yoga mannen

Timo og jeg kjørte oss en tur til Klatreverket til lunsj, der møtte vi den super sterke yoga mannen Marko og Ada. Vi buldre litt lett først, deretter herma jeg etter ham med å overdrive bevegelser, låse av i alle bevegelser og gjøre flyttene så kontrollert som overhode mulig. Jeg ble veldig sliten og det føltes som en utrolig bra 'core' trening. Marko er jo vanvittig sterk fra tå til hårtupp, burde vurdert yoga igjen men det har jeg ikke tid til siden jeg er så buldre giRa!

Gikk ned med Timo og kjørte en hangboard økt, merker virkelig at det har hjulpet raskt, henger igjen på mye mindre tak allerede :) Dette har jeg virkelig trengt. Deretter kjørte jeg mage, 2 X 50 sit-ups med 5 forskjellige beinstillinger og 2 X 20 side sit-ups på hver side og avslutet med 30 sykkelbevegelser med korsrygg klint i bakken og med stram mage.

Til korsrygg øvelse bruker jeg den gode gamle "ligg på alle 4" og løft arm og motsatt bein strakt, dette gjør jeg 2X20 stk på hver side.

Avsluttet hjemme med strikk, jeg kan prøve å forklare siden flere har spurt:
Jeg står sidelengs med strikken hellende ned ifra skulder høyde, slår forhand og deretter backhand med armen strak, dette gjør jeg 2X20 på hver arm. Deretter fester jeg strikken nede på bakken og står med ryggen til, trekker opp med tommel pekende opp, 2X20 på hver arm her også. Fester så strikken i takhøyde og trekker den ned fra tommel opp og bak slik som når du staker, dette også 2X20 stk på hver arm. Til slutt har jeg strikken i skulder høyde fra bordet, legger armen rett ut med 90 graders bøy (akkurat som om du flekser i speilet), trekker strikken fram uten å slenge skulder'n fram, dette gjør jeg også 2X20 ganger :)

Nå er det fotball kamp snart!!

Ingen kommentarer: