fredag, november 28, 2008

Lenge sida sist

Siden det har vært litt mye jobb og reise i det siste så har det blitt si som så med treninga og blogginga. Og selvom jeg ikke skal til Hueco for hard core buldring, så blir det hard trening i Desember og Januar med Mikke (håper jeg). I det siste har jeg trent veldig mye korsrygg, fikk jo beskjed av min coach Villesen at ytrefiletene mine var som kjemepe små wienerpølser (og den ene ikke eksisterenede). Så mitt del mål nå er å få gigantiske ytrefileter som jeg skal bruke i Bleau neste høst, problemet er at jeg blir sykt støl og følelsen er den samme som når jeg har vondt i ryggen. Veldig vondt! Men det er bare å kjøre på, trene mage og korsrygg til den store gullmedaljen. I tillegg så buldrer jeg mye på bittesmå fottak og store håndtak og motstatt, store fottak og små håndtak, med lange strekk. Dette er for å få opp styrke i "ytterledd". Jeg ser at mindre folk enn meg har lengre rekkevidde, dette henger ikke på greip.. Derfor må jeg bli skikkelig sterk i utstrakt posisjon og utnytte lengden litt bedre.

Her er jeg i Hueco i 2002 (eller var det 2003..), fett men grisehardt :)

Prosjektet virker ganske langt unna akkurat nå, men hvis jeg får begynt med litt hangboard trening igjen så føler jeg meg nok bra igjen. Men hangboard trening får jeg nok ikke gjort på en stund, finger'n er ganske vond fortsatt, selvom det funker ganske bra med teipen så kjenner jeg det drar godt i båndet hvis takene blir for gode. Lurer litt på hvor lenge denna finger'n skal plage meg, men jeg har hørt rykter og at man må teipe i minst 2 år.. Håper virkelig det blir litt kortere.

De to siste buldre dagene har jeg faktisk vært på gamle jaktmarker, Gekko. Veggene her er perfekte til å trene core muskulatur, alt blir hardt her, teknisk tung buldring. Masse vinkler og takene er nesten litt svette (lite friksjon), så her blir jeg sterk :) Skal nok legge inn en dag i uka her.

Ellers så får jeg ønske alle lykke til i Nordisk Mesterskap på Lillehammer, synd vi ikke får vært der å sett, men min kjære fyller 29 år. Ser ut til å bli en durabelig dame fight på Lillehammer, utrolig mange sterke jenter som stiller, kult! Heia Prytz (du er jo seff ikke dame)!! Og Heia speaker mannen Villesen, det er jo verdt turen bare å se Villesen prate i mic!

Også trener jeg strikk minst 3-4 dager i uka fortsatt!

Ingen kommentarer: