torsdag, mars 04, 2010

Tak måking, buldring & catsliding

Tak måking er en treningsform flere burde ta seg til i disse dager, utrolig balanse krevende og tungt med en sørlandskuffe. Jeg kjørte på med 2 timer tak rydding før en bråte med sterke og hyggelig mennesker kom for å dra litt på den nyskrudde veggen :) Jeg merka tak måkinga godt i core muskulatur og ble sliten i hele systemet. Hardt å da prøve å holde følge med folket.

De heldige deltakerene (Mia, Mariajana, Ida, Anna-Liisa, Erik, Micro & Antti) på søndagens Camp Solstad bouldre session fikk testa Jan-Frederik og min eminente nyskrudde vegg! Alle ble slitne i kropp og fingre, kaffe og den deilig nybakt kringla (Kristin). Folka er sterke, kult! Gøy med full vegg og fett at folk kommer på besøk :)

Mandag hadde jeg en core dag, med Catslide seff! Erik er veldig fascinert av denne treningsformen, han mener dette er en livstil ikke trening!

Tirsdag og onsdag kjørte jeg 3 sekunders økter, begge øktene på ca en time. Jeg skal låser av 3 sekunder rett før jeg griper taket. Begge øktene (som alltid) ble kjørt i 45 grader'n. Kristin var med på tirsdagen mens onsdags økta ble gjort alene. Tirsdag varma jeg litt opp, lagde deretter 3 problemer som jeg kjørte 4 ganger hver. Onsdag hadde jeg en kjapp oppvarming, kasta meg på 4 problemer 4 ganger hver. Veldig bra trening, kjenner at jeg bruker beina mye mere aktivt. Etter buldreøkta på onsdag ble det en halvtime med core øvelser for å slite meg skikkelig ut.

Deilig å bo her på gården, låven bader i sola.

Nå har jeg skikkelig vår stemning, ser ut til å være fantastiske forhold ute, men til hælja blir det ski og hytte. Så får jeg heller teste Sandefjord eller noe neste søndag :)

2 kommentarer:

Øyvind sa...

få litt stein under fingra før font da!
Og husk å dra på de små taka!:)

~ Vegard ~ sa...

Nå er været på gang, så det blir nok kanskje noe stein til hælja :) Jeg drar istykker de små taka !