torsdag, juni 11, 2009

Knallhard buldreøkt med super sterke jenter & en mann

Det ble en super lang økt idag, fikk skikkelig bank nok en gang på tak og problemer som ikke passer meg helt. Skikkelig kult! Det ble en økt med Techno's veldig sterke og bra halvdel Mette, den alltid så sterke Solveig & ikke minst den evigunge og av de sterkeste 50åringen i byen Trond :) Det ble laget masse harde tekniske småflytts buldre på fingertunge tak, perfekt for min del siden jeg er så innmari svak på akkurat det. Alltid gøy å få gjort noen tekniske moves som virker umulig, da er det bare å få beta av de sterke og tekniske damene! Den nesten 3t lange økta ble det avslutta i terapimasteren med noen Stian øvelser, kjenner at det hjelper veldig, beveger og bruker korsryggen mye bedre allerede. Nå er musklene ømme, proteindrikken inntatt og jobben rydda unna, klar for senga :)

14 kommentarer:

en hard techno-bæsj sa...

...og hva svarte jentene når du spurte om hvor mye de trente?

~ Vegard ~ sa...

...de svarte at de hadde trent beinhardt fram til nå... er du ikke på talefot med din mye BEDRE halvdel siden du går igjennom meg?

Anonym sa...

Hehe, men det techno vel sikter til her vegard, er at du trener for mye og at de nevnte jenter har blitt supersterke ved å trene færre ganger i uken....?

Lasse

Anonym sa...

hallo vegard, et lite spørsmål til deg (og andre) som har vært masse i Font: kan jeg forvente å ticke en grad hardere første uka i oktober enn første uka i september? eller mer presist, er det regnet for i overkant for dårlig friksjon første uka i sept.? jakob

Anonym sa...

Oktober, oktober, oktober!

Anonym sa...

Mye av treningsteorien sier tren med høy intensitet så ofte som mulig hvis maksstyrke er målet. De fleste britene følger dette prinsippet, tenker da spesielt på Malcolm Smith.

Kunsten er å ha korte økter og slutte av mens du er relativt fresh, slik at du da har krefter til å kjøre høy intensitet neste dag også. I stedet for en lang økt med påfølgende hviledag, så heller to korte økter. Seks entimersøkter i uken vil ha bedre effekt enn tre totimers.

Har trener'n sagt noe om dette?

Merk at med intensitet menes her hvor mye du tar i i forhold til det du maksimalt kan gjøre. Tenk deg at du maksimalt kan løfte 100 kg. Hvis du da gjør mange sett med løft på 60 kg, helt til du er totalt utslitt, så har du trent med lav intensitet (men høyt volum). Hvis du gjør noen få sett med 90 kg (men likevel har krefter til overs), så har du trent med høy intensitet (men lavt volum). Eller overført til buldring: Hvis din maksgrad er 7b, så vil det å gå 25 6a/b-bulder på en økt være lav intensitet (men høyt volum), med konsekvens null styrketreningseffekt, mens det å gjøre noen få seriøse forsøk på ett eller to 7b-buldere og gi deg mens du fremdeles er pigg vil være høy intensitet (men lavt volum), med konsekvens god styrketreningseffekt.

~ Vegard ~ sa...

De super sterke superdamene har hatt barseltrening hele høsten og våren, dratt på seg sinnsykt masse sterke muskelfibre som de fortsatt nyter godt av :)

Jeg har egentlig alldri hatt syke forhold som enkelte snakker om, ett par dager uka før påske iår er vell de beste forholda jeg har kjent noensinne. Etter høsten iår så har jeg faktisk nesten tilbragt 10-12mnd i tilsammen Font, sykt, men jeg har hatt få sticky dager, men også utrolig få regndager hvor man ikke får klatra i det hele tatt :) Oktober er stort sett en ganske trygg mnd å reise, stabilt ganske tørt. November kan være så som så, september er deilig, skikkelig baris vær!

Bra treningstips, kan vel nesten ikke diskutere med Malcolm om hva man blir sterk av, han knuser jo stein !! Takker, skal prøve ut litt, det eneste er at det tar litt mere av familielivets tid!

Takk, takk!

Anonym sa...

Du må ikke prøve ut litt. Skjønner du det ikke? Du må begynne å ta i, ikke bare traversere og henge med damene.

Og nei, det tar ikke lenger tid med flere korte økter enn få og lange.

techno sa...

Jeg har jo to unger og er sterkere enn noen gang! Poenget her er at jeg blir tvunget til kun trene korte økter få ganger i uka, men som med Mr. Smith får jeg tatt i som faen. Er uthvilt til neste økt også. Fra før har jeg mange år med mye klatring, det samme har damene, nå trener de 1-2 ganger i uka.

Nevnte ikke du at du var overtrent i vinter?

~ Vegard ~ sa...

Det tar jo lengre tid med flere økter, dvs at jeg tar opp flere dager med trening enn ellers (som også ei annen vil ha).. Men uansett ett veldig bra poeng!! Skal teste det ut :) De damene banker jo de fleste, også lager de alltid buldre som ikke favoriserer meg, dermed skikkelig bra utbytte!! Også driver jeg forresten ikke å traverserer lengre, kun til oppvarming. Varm er jo greit å bli, eller?

Torvald sa...

Hei Vegard. Ser på noen bilder av deg at du har en hund. Har du den med til Font?

Jeg planlegger å ta en tur ned til Font i mars og april med (ny-)unge, dama og hunden. Prøver å finne et sted å bo hvor det er ok og det er lov å ha hund med. Har du noen tips?

Jokkesen sa...

Unger og bikkjer... jises!

Jokkesen sa...

Ballrommet på IKEA funker bra. Nærme Søppleveggen er det og.

~ Vegard ~ sa...

Jepp har med bikja vøtt, med litt rabies vaksine så er det bare å ha han med :) Perfekt sted for en energisk liten hund!!

De aller fleste stedene tar ikke imot hund, men det står ett hunde symbol på gite'n hvis den godtar det. Nå har vi leid på Fontaine le Port, de lar en egentlig ikke ta med hund, men jeg kontaktet eierene direkte å spurte å fikk ja. Så det er mulig :) Jeg veit at gite'n til Steff i La Chapelle la Rein syns det er ok med hund. Tror det er nr78 :)

Så det er der du holder til på dagtid Jokkelimokk?