tirsdag, desember 30, 2008

Mage & korsrygg

Ble en lett buldre økt idag, varmet opp en halvtime med traversering og lette problemer. Tar lang tid for å bli varm i muskulaturen og finger'ne. Fokuserte på pust hele tiden, få oxygen ut i armene :)

Deretter ble det god økta med mage, skulder og korsrygg! En fin måte å bli skikkelig sliten på. Deretter buldra jeg litt lett igjen for så å avslutte med litt skravling.

Så var det hjem for å preppe mat!

Godt nytt år!!

FELICES BLOQUES Y SALUD PARA EL AÑO 2009.

BLOCS ET SANTÉ HEUREUX PENDANT L'ANNÉE 2009.

26 kommentarer:

Jokkesen sa...

Næmen faen'a... Det opplegget ditt er jo helt komikveld, Vegard. Jises. Tenke på å puste blod ut i underarma??? Newsflash: DET GÅR AV SEG SJÆL!

Mitt tips - ett ord: Simplify.

Dropp alt det derre mongo sykkel-, sitte-på-ball-, strikk-i-hue-og-rævva, mageøvelser, ryggøvelser, pusteøvelser, stå-på-små-fottak-øvelser, stå-igjen-i-bratta-øvelser.

Dropp det. Alt sammen. Du blir jo ikke noe sterkere av det pisset der.

Simplify!

Buldre 3 dager i uka - så hardt du kan. Og ikke det derre new-school-pisset med beina over øra og ryggen mot veggen. Fingerstyrke! Der ligger 95% av hemmeligheten. Ikke å sitte på en jævla ball.

Faen ass!

Anonym sa...

Tror denne "Jokkesen" refererer til dette:

Simplify Your Life er en helhetsguide til et friere, mer energisk og lykkeligere liv. Med klarsyn og systematikk blir du loset gjennoem en syvtrinns pyramide med mange konkrete forslag og metoder som kan hjelpe deg til å skape overblikk og prioritere.

Ønsket om å rydde opp og forenkle livet ditt blir ofte utsatt fordi det er et uoversiktlig prosjekt. Hvor ender du opp, og hvor skal du begynne? Det er ikke noe problem, når du har Küstenmachers og Seiwerts bok. Deres pyramide-model omfatter syv trinn.

~ Vegard ~ sa...

Ja mulig det jokkemannen, men det er ikke alle som er helt friske overalt og da er det lurt med en helhetlig trening. Fingerskaden og ryggen er en plage, hvis jeg kun buldrer hardt tre ganger i uka vil finger'n ryke og ryggen bare stivne til.

Kun tre ganger i uka med trening er for de som har siiiiinnsykt god tid, det tar jo evigheter å bli sterk da!

Også digger jeg å trene! sånn er det bare.

Men yes, jeg kan nok simplify litt.

Problemet Endre, jeg har ikke boka!

~ Vegard ~ sa...

og hva med bolleklipp mr Jokkimann?

Jokkesen sa...

Det er der du tar feil. 3 ganger i uka er det som gir resultater - evt 4. Men for ditt vedkommende ville jeg satse på 3. Du bli'kke no' sterkere av all den 0-kvalitetstida du tydeligvis legger inn. Færre økter m høyere kvalitet - det er det du trenger.

I tillegg må du seff kvitte deg med 5 kilo daukjøtt, så slipper du å ryke sener og ringbånd hver gang du prøver å gjøre et move.

1) Ned i vekt
2) 3 harde økter i uka
3) Noen FÅ enkle øvelser for å holde korsryggen i sjakk

Der har du oppskriften.

Sorry.

~ Vegard ~ sa...

Du mr. var jo faktisk den med flest Trenings timer på Verket ifjor :)

Du var jo nesten ikke å sees i buldreveggen, kun hengende i de røde tauene i 2 etg. Ha ha ha :)

5 kg av, hvor skal de fjernes hen da ? Marg og blod? Jeg skal ikke bli skihopper heller da.

Noen har tyngre beinstruktur enn andre, men prøver jo seff å slanke beinvevet med å ikke få i meg kalsium og dermed slangere skjellet ;)

Jokkesen sa...

Nå husker du nok den virkeligheten du ønsker å huske. 3-4 ganger i uka har jeg trent de siste åra - også ifjor vinter. Hvis jeg hang i 2.etg en dag så betød det at det bare ble 2-3 buldreøkter den uka. Dessuten er jo dette irrelevant, for det er jo ikke MEG vi diskuterer. JEG har jo fingerstyrke, jeg :-D

~ Vegard ~ sa...

Sant nok, men man sitter som oftest i små glasshus selv ;)

Jeg har som sagt en fingerskade, og skulle veldig gjerne hatt dra på økter istedefor pusle økter.. Får håpe finger'n gror litt kjappere!

Jokkesen sa...

Kalsium er bra. Det binder fett slik at det ikke blir tatt opp i tarmen. Går rett i ramma istedet.
Low fat yogurt er tingen for deg, Vegard.

~ Vegard ~ sa...

Vil ikke ha sånn skihopper kropp, så det er ganske lite aktuellt å slanke seg! Så da er det bare å bli sterkere! Spis Low fat prod sjøl mr!

Jokkesen sa...

Altså... hvis du hverken vil bli sterk i fingra eller lett i kroppen... hvordan skal du klare å buldre 7C da? Er prosjektet iferd med å gå i oppløsning? Jeg bare spør.

Jokkesen sa...

Forslag til nytt prosjekt:

Prosjekt gammel mann sitter på ball og spiser proteinpulver.

~ Vegard ~ sa...

Jeg er ikke helt med hvor du vil hen mr Jokk, men jeg har ikke sagt noe om å bli mere fingersterk, kun at finger'n er skada.. Lett i kroppen kan man være selvom man veier 94kg.

Hva med dette prosjektet:
GammelMannGirJokkenKokkosTilHåretFallerAv.blogspot.com

Jokkesen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jokkesen sa...

Jeg anslår at du vil lykkes like godt i det som du vil lykkes i å buldre 7C.

~ Vegard ~ sa...

Jo takk Jokkis, du er en knakende oppmuntrendes kar!

Anonym sa...

Ikke hør på'n Vegard...
Det er veldig viktig å variere treningen sin!
Hvis man har, som jokkesen sier, 3 gi på økter i uka vil du ikke oppnå noen formtopp og risikoen for skade er veldig høy.

Den beste måten å bli bedre fysisk på er å variere intensitet(kvalitet) og mengde. Det er ikke mulig å ha en evigvarende formtopp...det kalles et platå! For å bli i bedre fysisk form må man tåle å være dårligere i perioder, enkelt og greit!

De har ikke bare gi på økter i andre typer idretter heller.

Men fingerstyrke er jo selvfølgelig veldig kjekt, så lenge man har sener og ringbånd som tåler belastningen :-)

~ Vegard ~ sa...

Ikke sant :)

Du har tenkt deg ned til Bleau 1-15 april ikke sant? Mikke og jeg snakker muligens om 28/3 - 4/4, lite gite'r ledig i påsken. Så vi får dra på litt nå framover :) Jeg er enda noen dager i vinterdvale..

Anonym sa...

Ja det stemmer...til nå er vi 3 stykker som har bestilt flybilletter (Karsten, Jakob og meg selv). Litt usikker på de 2 siste, så hvis ikke de skal nedover er det jo plass til et par stykker hos oss i påsken :-)

~ Vegard ~ sa...

Skjønner :) Skal snakke litt med Lamborghini jeg!

Jokkesen sa...

Så-så. Hvis du heller vil dét, så kan jeg slutte meg til skulderklappe-koret jeg og. Men hvilken nytte vil det gjøre?

Veier du 94 kilo? Seriøst?!?

~ Vegard ~ sa...

Det er stor forskjell på skulderklappekoret og være drittslengekoret da! eller? Når du sier jeg ikke vil lykkes med å gå 7C fordi jeg ikke hører på deg.

Jepp seriøst, jeg veier 94kg.

Jokkesen sa...

Jeg sier jo ikke at du ikke vil klare det, jeg sier bare at det er like sannsynlig som at du gir meg kokkos til håret faller av. Mao er det opp til deg.

Men seriøst, 94 kilo og 7C er inkompatible størrelser. Det blir i tilfelle ny verdensrekord. Og de kiloene blir ikke færre av at du sitter og bygger opp sykkellåra dine i timevis. De låra må bort. For starters.

Vekt, vekt, vekt.

Viktig!

~ Vegard ~ sa...

Sykling er ut for min del! Nå jobber jeg så nærme som bare det :) Så kanskje de går bort sakte men sikkert. Hvis ikke kan jeg jo ta i bruk den gode gamle rullestol trikset.

Ny verdensrekord er tingen :)

Jokkesen sa...

Se på Mehmet. Han tar vektreduksjon på alvor. Har fått seg skinne og krykker. Snart skal'n gipse begge beina fra hofta og ned.

Han burde være et forbilde for alle som mener noe med klatringa si.

~ Vegard ~ sa...

Jepp, han er jo seff en helt!